. emekliyim.com - Geri Dönüsümün Merkezi: Kalabalık Kombin Takı Tasarım Setleri Çalıştım

15 Ağustos 2022 Pazartesi

Kalabalık Kombin Takı Tasarım Setleri Çalıştım

 


Takılarım, tokalarım kıymetlidir. Önem arz ederler hemde her dönemimde her yaşımda. Genclik yıllarımdan bu yana hala kullandıklarım vardır. Takı yapmayı ve bir seyleri baska bir seylere dönüstürmeyi kesfedene dek hazır aldım hep. Fakat dönüşümü ve üretimi kesfedeli kendi üretimlerim calısmalarım daha fazla. Altın Pırlanta vs cokkk kıymetli takılarım hic olmadı desem dogrudur. Bijuteri, gümüs vb cok daha kıymetli heleki kendi emeklerim olanlar.

Emekli oldugum ilk yıllarda takı calısmalarına baslamıstım.  Bozulan bir sac tokasından takı set olusturmustum kolye bilezik yüzük küpe. Eski birkac toka resmi cektim özellikle zira post icindeki fotolarda bozulan sac tokalarından ürettiklerim mevcut. Bilirsiniz zamanla özellikle lastikleri cürür ve bırakır kendini bollasır veya kopar dagılır. İste en onların kurdela incik boncuk gibi objelerini degerlendirmeyi seviyorum.








SarıLaci bir set ürettim. Eski yeni karısık bir calısma. Nazarlıkları aldım. Zincir kimbilir ne zamanlardan kalma. Laci ince kurdela toka kurdelası.




Birkaç benzer objeler iceren takılar cok moda. Bende geri kalmayım dedim. Ahsap boncuklar, metal halkalar kullandım.  Yine daha önce calıstıgım bir kolyeden küpe cıkarttıgım seti cogalttım. Bu sette kullandıgım halkalar tam anlamıyla dönüsüm degerlendirmesi. Sanırım babaannemden kalma tıg örgü dantel perdelerin, kornis halkalarını kullandım. Perde üzerinde zamanla paslandıkları icin perdelerden sökmüstüm halkaları. Perdeleri henüz degerlendirmedim zamanı gelir nasıl olsa ve onlar cok kıymetli. Halkalara takı setine uydurmak ve paslı görüntüden arındırmak icin yesil simli oje kullandım.










Bilekliği ve kolyesi genclik yıllarımdan hazır aldıgım, yıllardır kullandıgım acaipp sevdigim mavilerim. Takı üretim kutumda mavili sete uyacak ne buldumsa kullandım. Bu ikiliyide modaya uydurdum. Metaller zincirler boncuklar ile kalabalık bir set calıstım.










LCden almıstsım yıllar önce. Neden oldugunu anlayamadıgım bir sekilde, yavruagzı olan tek bir cicek yani takıdaki vurucu obje yapıs yapıs olmustu. Vernigimi boyasımı zamanla kusmus sanki. Tam bir senedir kullanmamısım bu arada, kenarda kösede unutulmus. Siyaha boyadım üzerinede bir kat sim attım tam ortaya minik bir tas yapıstırdım. İyi oldu yenilendi elden gecti.




Erdemli'de pazardan almıstım bilekligi. Gece pazarı. Bir minibüse dolusup tatil yaptıgımız ortamdan oldukca uzaga gitmistik gece pazarı gezmek icin sarkılar türkülerle. Ne kadar güzeldi yaa. Neden güzellikler hep geride gecmiste neden gülmeye eglenmeye bu kadar hasret bırakıldık. Bilekligin uzun gelen bir parcasını cıkartmıs ve saklamısım. O kadar eskiki rahat yirmi küsur yıllık. Fakat ne karardı ne bozuldu. Seviyorum takıyı ben yaa. Tek parcayı kolye yaptım. Üzerine kırılan bros parcalarını yapıstırarak monteledim. Takı yapıstırmada Patex !!! harika bir yapıstırıcı








Bileklik calısmadan olurmu??? Bu kadar takı calısması arasında bileklikleri yeniledim. Sinem'den hediye bileklik kordonlarını degistirip, pullar yapıstırdım.
Altın yapraklı bilekligin asansörlü acma kapama uzun zincirlerini hic sevemedim, onları kısalttım. Nazar boncuklu olsun diye yapraga boncukda ekledim.









Kolye Azize'm den hediye. Fakat ciceklerin ucları renk degistirmisti. Boyadım :))




Birkac sökülen bozulan sac tokaları objeleri ile bir kolye ürettim ama henüz bitmedi yinede buraya ekledim.



1 yorum:

  1. Ahh hepsi birbirinden güzel. Üstelik yeni modaya uygun. Emeğinize sağlıkkk. 😊🌸

    YanıtlaSil


GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR! Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum... Google hesabı olmayan arkadaşlar yorumlama biçiminden anonimi işaretleyerek isimlerini bırakıp yorum yapabilirler.