. emekliyim.com - Geri Dönüsümün Merkezi: Bici Ası Tarifi

31 Ekim 2019 Perşembe

Bici Ası Tarifi




Ankara'nın yöresel yemegiymis Bici Aşı ve MasterChef programı ile unutulmaya yüz tutan bu yemek hatırlanmıs. Bende yaprak ile yapılabilecek tarifler ararken o kadar cok karsıma cıktıkı merak ettim nasıl yapılırmıs diye. Tarifi inceleyince baktımki tam damagıma göre bir lezzet. Annem Adana'lı sülalemizin bir kısmı Adana'da, bir zamanlar gittigimde BiciBici ile tanısmıstım ama Bici Aşı'nı ilk duydum. Burda bulunsun ve en yakın zamanda deneyelim bakalım.





Bici aşı için gerekli malzemeler:



Bici aşı için gerekli malzemeler:


  • 20 tane taze asma yaprağı
  • çay bardağı bulgur
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 orta boy soğan
  • 1 çay kaşığı biber salçası
  • tatlı kaşığı domates salçası
  • 2 su bardağı su 
  • 4 diş sarımsak
  • 3 yemek kaşığı süzme yoğurt
  • Tuz
  • Bici aşı nasıl yapılır? İşte bici aşı tarifi

Bici aşı nasıl yapılır? İşte bici aşı tarifi:


  • Soğanı ince ince doğrayın.
  • Asma yapraklarını da yıkayıp ince ince doğrayın.
  • Sıvı yağı tencerede ısıtıp içine soğanları ekleyin.
  • Soğanlar kavrulduktan sonra içine salçaları ve asma yapraklarını ilave edin.
  • Birkaç dakika daha kavurduktan sonra suyu ekleyin.
  • Su kaynadığı noktada içine bulguru ekleyin.
  • Bulgurlar kabarınca ateşten alıp tabaklara bölüştürün.
  • Bu esnada sarımsağı ezip süzme yoğurtla karıştırarak sos yapın.
  • Bici aşının üzerine yoğurtlu sosu gezdirip servis edin. 
Afiyet olsun.




1 yorum:

  1. Çok değişik bir yemek.Güzel olacağını düşünüyorum.Teşekkürler.

    YanıtlaSil


GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR! Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum... Google hesabı olmayan arkadaşlar yorumlama biçiminden anonimi işaretleyerek isimlerini bırakıp yorum yapabilirler.