. emekliyim.com - Geri Dönüsümün Merkezi: Kışlık Yaş Tarhana Hazırlığı

14 Ekim 2022 Cuma

Kışlık Yaş Tarhana Hazırlığı




Geçtiğimiz hafta ablamla birlikte kışlık tarhanamızın son aşamasını yaptık. Ön hazırlıkları ablam yapmıştı zaten. Yıl boyu yoğurt kaymağı biriktirir mesela. Yaş tarhana yapar yer ve çok severiz. Kışın ve Ramazan da her iftar ve sahur da olmazsa olmazımızdır Tarhana çorbamız. Tüm Kastamonu yaş tarhana bilir yapar sever tüketir. Bu demek değilki kurusunu sevmeyiz onada bayılırız ama kültürümüz yaş tarhana üzerinedir. 

Tüm malzeme yoğurt kaymağı soğan dorak dalı acı biber domates tuz ve un

Büyük kaplar içinde üzeri tül ile örtülü en az iki hafta mayalandırılır. Mis gibi kokar. İlçemiz Tosya halkı bu karışıma Aykut der :) ilk duyduğumda kahkaha atmıstım. Fenerbahçe'li yimmm ben Aykut'u yememm yedirmemmm ahahhaha. Ekmek banarak yerler afiyetle Aykut'u!!!

Bekleme süreci sonunda büyük bakır kevgirlerden süzdürülür ve hepsi yoğurulacak büyük bir kapta toplanır.

Un eklenerek yoğurulur. Bu aşamada ben devreye girdim sonunda yardımım oldu ablama...

Kıvamı ne çok koyu ne çok cıvık olmalıkiiii kolay ezilerek hazırlansın pişirme ortamına. Bu aşama sonrası yine bekleme süreci iki üç hafta. Taşmasınlar diye sürekli kollama operasyonları ve havası geçince dolaplara kaldırma, en son iş ise soğuk kış akşamlarını bekleme...






















 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR! Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum... Google hesabı olmayan arkadaşlar yorumlama biçiminden anonimi işaretleyerek isimlerini bırakıp yorum yapabilirler.