. emekliyim.com - Geri Dönüsümün Merkezi: Kış Hazırlıkları -1 🍅🌿🍆🍋🍄

14 Eylül 2022 Çarşamba

Kış Hazırlıkları -1 🍅🌿🍆🍋🍄






Bu kış domatesin kilosu 50 tl olabilirmis. Doğrusu ben kışın domates hiç aramam ama hadi dedim domates bolken biraz depolayım. Çalıştığım yıllarda ne hazırlıklar yapardım kış için. Emekli oldum tembelleştim. En severek yaptığım dolma turşulardı. Patlıcan ve biber doldururdum. O yıllarda canım dayıcığım hayattaydı ve Adana bağlantım vardı. Yani mini patlıcanlara ulaşımım kolaydı. Kastamonu'ya gelmiyor maalesef. Börülce'nin hiç gelmemesi gibi. Bu kış tembelliği bir kenara attım. Kapya biber salatası yaptım. Bir kilo kapya ile :)) Dört kavanoz oldu ve ikisi sahiplerine ulaştı bile. Biraz daha yapmam lazım.

Ayrıca minicik Çanakkale domatesler buldum pazarda hemde pembe. Nasıl mutlu oldum bilemezsiniz. Ablamdan öğrendiğim bir yöntem ile hepsini ince dilim kesip tepsilere dizip dondurucuda bir müddet dondurup öyle poşetledim. Beş veya altı buzdolabı poşeti oldu.

Ayrıca çok sevdiğim iç fasulye buldum. Biraz apartman görevlimizden biraz pazardan derken altı kilo almışım. Şeker fasulyelerimde poşetlendi. Dondurucuda yerlerini aldılar.

Cuma ablam ile tarhana yapacağız. O hazırlamıs ben son aşamada hamur işine destek olacağım. Biz kurutmayız yöremizde yaş tarhana severiz bolca tüketiriz.

Henüz kornişon ve lahana piyasada olmadığı için turşu bekleme :))




Pazar alışverişim 🍅🌿🍆🍋🍄:))













 Kışı beklemeden akşamınada bir pişirimlik deneme yaptık, şahane olmuş. Ellerime sağlık. :))  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR! Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum... Google hesabı olmayan arkadaşlar yorumlama biçiminden anonimi işaretleyerek isimlerini bırakıp yorum yapabilirler.