. emekliyim.com - Geri Dönüsümün Merkezi: İnebolu'yu Hiç Gördünüz mü? Tarihteki Yerini Biliyormusunuz?

11 Ağustos 2021 Çarşamba

İnebolu'yu Hiç Gördünüz mü? Tarihteki Yerini Biliyormusunuz?

 


11 Ağustos 2021

Memleketim için korkunç bir gün. Salı günü birden gök delindi sanki yıldırımlar, şimşekler. Tüm gece sürdü yağış, hatta bu akşam saatlerine kadar neredeyse hiç durmadı. Sabah saatlerinde hem tvden hem karsı komsudan aşırı yagıslar nedeni ile heyelanlar oldugu haberlerini duydum. Merkeze en uzak ilçemiz 2 saat uzaklıkta genelde. Sahilde cok güzel şirin ilçelerimiz var. İşte dünden beri durmayan yağmurlar Küre, Abana Bozkurt gibi ilçelerimize sel olarak dönüş yapmıs. Dün aşırı yağarken içimden hep dua etmiştim "eyy güzel allahım bu bulutları akdenize yollasak diye" Gitmediler bizim karadenizi boydan boya sele teslim ettik. Sabaha çok kötü haberlere uyanmamak tek duam.



15 Temmuz'da kuzumla sonunda bir araya geldik. En çok özlediği etliekmeğimiz için Öğretmenevi bahçesine koşturduk. Yöresel etliekmek bizde saç üzerinde yapılır, içi sadece kıyma soğan tuz biberdir. Biz bayılırız. Ama tabii yoğurt ekmeğimiz de bir o kadar güzeldir torba yoğurdu ile yapılır. Ispanak Patates ve Mantar ile de yaparız. Mantar mı??? offfff kanlıca veya içi kızıl ve saçaklı dediğimiz mantarla enfes olur. Yok hamur işi ağır gelir yemem diyenlerin, yedikleri adetlerini sayamayacağım kadar çok yediklerine şahitliğim çoktur.


Gelelim şimdi bu post konumuza. Uzun süre önce hazırladım taslak olarak noksanlarım oldugundan duruyordu. Bugün atmaya karar vermiştim. Kötü tesadüf oldu maalesef. Sahilde çok güzel ilçelerimiz var ama benim en sevdiğim İnebolu'dur. 




Kuzum ile birgün de İnebolu gezisi yaptık. Yıllardır bildiğim ama hiç girmediğim Kent Müzesini gezdik kuzumla. Yolu buralara düşecek olanlar mutlaka gezmeli. Çocukluğumdan beri ilçenin merkezinde duran bir kayık vardı. Savaş yıllarından... Bu sefer onun yerine bir sandal gördüm şaşırdım. Oğluma dedim buradaki teknemiz nerdeki merak ettim diye. Aşağıdaki resimlerde sizlerde göreceksiniz bakın nerde!. 








Şerife Bacımız ve Kağnısı

























İnebolumuzum Kurtuluş savasındaki yeri mini bir sinevizyon gösterisi ile anlatılıyor










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR! Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum... Google hesabı olmayan arkadaşlar yorumlama biçiminden anonimi işaretleyerek isimlerini bırakıp yorum yapabilirler.