. emekliyim.com - Geri Dönüsümün Merkezi: Horma Kanyonu ve Ilıca Şelalesi - "in" // Saklıkent - "out"

31 Temmuz 2021 Cumartesi

Horma Kanyonu ve Ilıca Şelalesi - "in" // Saklıkent - "out"

Kastamonu Merkez'e 1 saat uzaklıktaki Pınarbaşı ilçemize gidip kanyon şelale ve mağara gezme kararı aldık oğlum ve ben. Yıllardır o kadar çok istiyordumki. Fethiye Saklıkent'e üç kez gittik ara ara ziyaretlerimizde Ege'ye. Eğer Saklıkent Kanyonunu gördünüz gezdiniz ortamı biliyorsanız, sıkı durun yemin eederim abartmıyorum on kat daha muhteşem bir ortam, azamet, görkem, heybet, gizem, doğallık, bozulmamışlık hepsi mevcut.

Neredeyse bir yıl sonra 11 aylık bir ara ile oğluma kavuştum. Lanet pandemi yüzünden hasret kalmıstım kuzuma. İzninde ve iki aşısınıda olduktan sonra rahatça geldik bir araya. Bu arada aşı karşıtlğını da hiç anlayamıyorum. Neyse bu ayrı bir konu!!!

Ben size memleketimden bahsetmeye devam edeyim. Üstteki resimler kanyon girişi park alanından. Mesire alanları da yapılmıs otopark kenarına, uzun yollardan gelecek olanlar uzun yürüyüş öncesi enerji depolayabilir bu alanda. Oturma alanlarına ocaklar da inşaa edilmiş. Dileyen mangalını da yakabiliyor ama tabii çevreye zarar vermeden. Bu postu son bir haftadır hazırlayacagım. Hele son üç gündür cigerlerimiz her anlamda yandığından uzak kaldım. Cehennemi yaşasınlar yaşarken dilerim sebep olanlar.

Horma Kanyonu ile ilgili nette gördükçe ve ben oraları henüz görmeden burada paylaşımlarım olmuştu.

-* Kanyonların Kesişme Noktasındaki Şehir

-Kastamonu'nun Kanyonları, Pandemiye Rağmen Turist Akınına Uğruyor

Bu postlardan da kanyonlarla ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

Kanyon bölgesine 5 km. kala, yol ayrıcına ulaşılıyor. Orada Valla Kanyonuna 35 ve Ilgarini Kanyon ve mağarasına 40 km yolunuz kalıyor. Diğer ikisini de gezip görmek gerek. Kuzum ile sonraki gezilerimize bırakmak zorunda kaldık. Horma kanyonu daha cazip geldi.

Kanyon girişi  otopark ve mesire alanından hemen sonra gerçekten nezih temiz bir alan bekliyor bizleri. Alanın giriş sağ tarafı minik bir koru mevcut. O kısıma hiç geçmedim ama gördüğüm ağaçların aralarında masalar mevcut, dileyen bu kısımda tembel ağustos böceklerini keyifle ağaçların altında dinleyerek dinlenebilir. Birkaç köpek kulübesi ve üç sevimli dostumuz da oralarda. Tam orta kısım bar cafee ve dinlenme alanı. Bu alandan sonra ise 3 km.lük Horma kanyon yürüyüşüne başlamaya hazırsınız. Kanyon başlangıç noktasında çok cüzii miktar ödeme yaptık. Oldukça da ilgi vardı gittiğimiz gün kalabalık bir şekilde başladık yürüyüşümüze.

Ve başlangıç noktası... Köprüden geçiş. Çok keyifle sallanan bir köprü geçişimiz de oldu. Ama o sonra

3 km. yolu tamamen yürüyüş alanlarından yapıyorsunuz. Kimi zaman gölge ama güneşli yani açık alanlar fazla ve çok dik. O kısımları görene kadar karşımızdan gelenlerin neden aşırı yorgun nefes nefese ve ter içinde olduklarını anlayamadım.

İlk başlarda acayip keyifle yürüdümse de birkaç yerde korktuğumu, büyük bir korku değilse de tedirgin olduğumu itiraf edeyim. Maceracı ruhum olsa da aahhh gençlik diyorum. Bazı kısımlar da yükseğe çıkılıyor bazı yerler de ahşap bazı yerlerde duvara sabitlenmiş çeliklerden gelen sesler yürüyüşe heyecan katıyor.

Ve dev kayalar yolunuzu kesiyor. Muhteşem!!!
Sadece bir alanda oldukça eğilerek geçtiğimiz tam bir kesişme noktası ile karşılaştık. Kimi yerde gökyüzünü göremiyorsunuz ama müthiş bir serinlik, aşağıdan ayaklarınızın çokkk altından nazlı nazlı akan su, bazı kısımlarda oldukça gürültücü olabiliyor.

Ve 3 km.lik keyifli yürüyüş finali

Ilıca şelalesi

Şelalenin döküldüğü kısımda derinlik 30 40 mt.imiş. Küçük bir alan şelale bölgesi. Su buz gibi. Kuzum girip yüzerek tadını çıkarttı. Bende hazırlıklı olduğum halde suya girmek için, sonrasında üzerimi değişebilecegim yer olmadığından, ıslak halde devam etmemek adına maalesef yüzemedim. Bu böldede ki sıkıntı bu kabin vs yok.

Dönüş kısımı olan aynı yolu dilerseniz tekrar yürüyerek dönebilirsiniz. İkinci seçenek bizim gibi yaparak arabanızı park ettiğiniz başlangıç noktasına bu güzergah arası çalışan
taksi veya minibüsler ile dönebilirsiniz. Taksiler 50 tl minibüsler 10 tl. Biz bir çift ile anlaşıp 60 tl.ye anlaşarak taksi ile geri döndük.  Artı on tl. eş dost veya akraba olmamızdı. Pandemi!!!

Yolunuz Batı Karadeniz'de Kastamonu'ya düşsün mutlaka... Tanıtamamışız ki!!! maalesef kanyonları şelaleri mağaraları. Herkesin görmesi bu eşşiz güzelliği görmesi gerekir. Sadece dikkat çekeceğim nokta! Lütfen daha temiz olalım. Bu el değmemiş muhteşem doğal güzellikleri kirletmeyelim. Yürüyüş noktalarımız da o kadar çok maske gördüm ki utandımm... Ayrıca poşetler kağıtlar vs. Yapmayın yaa allahaşkına biraz duyarlı olun. Evinizi kirletmiyorsunuz eminim doğa dünya evimiz yakmayın yıkmayın nolur yaa.