. emekliyim.com - Geri Dönüsümün Merkezi: 50 Yıllık En İyilerimi Derledim

26 Ocak 2021 Salı

50 Yıllık En İyilerimi Derledim



 




Dilime, beynime yer etmis yüzbinlerce sarkı,türkü, melodi olsada farkettimki benim icin her zaman ennn iyisi beni en cok etkileyeni "MyWay".  Dün yine dinlerken geldi aklıma.  Hic vazgecemeyecegim, bıkmayacagım ve her dinledigimde etkilenecegim belkide tek parca. Belki en büyük etkisi Frank Sinatra'nın o muhtesem sesidir bilemem!. My Way'den sonra aklıma geldi en sevdiklerimi derleme fikri. Bazı blog dostlarıma ara ara ziyaretlerimde farklı tarzda paylasımlar görmüstüm. Benim düsüncem hani olursa ileride yakın bir gelecekte torunlarım (insallaaaaaah) onlar bloguma gelir bakarlarsa, onlara günlügümü okuyor keyfinide yasatmak istiyorum. Bu arada "BTS" ogluslarımıda acaipp cok seviyorum. Üzüyorlar ogluslarımı onada üzülüyorum.









Ve en sevdigim Dizi Breaking Bad... Belki on kez ilk bölümü izlemisimdir. Neden mi? Aman izlemeye degermi;  degmez yaa deyip diziyi terk etmem. Bir süre sonra kii bu bir süreler arasında yıllar oluyor. Milletin izlemelisin!!! uyarıları ile tekrar izle yine bırak böyle uzun süre bir türlü uyum saglayamadım, merak etmedim, izleme girizgahını yakalayamadım. En son oglumun asırı ısrarı ile basladım. Hayret!!! Daha ilk bölümden keyif alarak diziye baglandım. Oglunun etkisi diyebilirsiniz ama inanın degil. Frekansı zor yakalamak bu, yakalayıncada kopamadım. Tüm sezonları bitirene kadar evimde hayatı aksattım. Hala izlemeyen varsa, cok sey kacırıyorlar, bilin istedim. Bu dizi sayesinde "Better Call Soul"da favori dizilerimden ve sezon beklemedeyim. Alttaki dizi ile ilgili ikinci video, diziden favori parcam. Cok eskilerden cok sevdigim bir sarkıydı. ve dizide mükemmel bir bölümde kullanılmıstı. Bir daha izleyebilirim, izleyecek dizi kalmazsa...








Hayatım boyunca cokkk kitap okudum, severim okumayı. Son yıllar gözbozuklugu nedeniyle eskisi kadar yogun okuyamıyorum maalesef. Grange serileri en keyif aldıklarım. Eski yıllarda Agatha Christie'nin okumadıgım kitabı kalmamıstı. Bir ara Beyaz Dizi hastalıgı, genclik yılları ahh ah. İlk okudugum Resat Nuri ve Calıkusu son okumakta oldugum "ÇANKAYA" Falih Rıfkı Atay.



Gelelim benim icin en önemli olana. Beni en cok etkileyene.  "Schindler'in Listesi" Filmini de izledim ama hep derlerya kitap gibi degil diye tek bir sahne o bölümü yeniden okuyorum etkisi yaptıysada kitap kadar carpmadı.



Cocuklugumdan beri hep dilimde olan "İZMİR'in Daglarında Cicekler Acar" son birkac yıldır dahada etkili hayatımda. Fenerbahce'm le Arena'da bile bagıra bagıra söylemek varya iste o dünyalara bedeldi benim icin. Tünel fobim var maalesef, nefret ediyorum tünellerden ama ogluma ulasmak icin iki uzuuuun tünel var önümüzde ve ben o tünelleri, arabanın müzik ve ses sisteminde kullandıgım flasha attıgım İZMİR marsı esliginde bogazım yırtılırcasına bagıra bagıra söyleyerek geciyorum. Tabii psikolog destegi almam gereken İZMİR hastalıgımıda unutmamak gerek












Neden bilmem Marş ögrenme ezberleme bende bir hoby bir zevk. Önemli bircok marsı ezbere bilirim. Hava Harp okulu marsından tutun, Sivastopol'a kadar. Birde cok sevdigim Mehmet Akif Ersoy'a ait "Çanakkale Sehitleri" siirinin ezberledigim büyük bir kısmını sık sık okumak... Milli duyguları gelistirmek tarihi bilmekle olur. Okul yıllarında okudugumuz tarih yada bize ogretilen tarih eksikmis yarımmıs noksanmıs. Ne zamanki Turgut Özakman'dan Cılgın Türkler'i okudum vayy canına neleri bilmiyormusuz diye düsündüm. En basiti yasadıgım sehirin tarihteki öneminde ne cok bilmediklerim varmıs benim





Evet ara ara böyle postlar hazırlayacagım arkadaslar, en sevdiklerim, etkilendiklerim, hoslandıklarım...  Sevgiyle Kalın





3 yorum:


GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR! Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum... Google hesabı olmayan arkadaşlar yorumlama biçiminden anonimi işaretleyerek isimlerini bırakıp yorum yapabilirler.