. emekliyim.com - Geri Dönüsümün Merkezi: Halime Çavuş Kadın Bando Takımı Kastamonu / 2024

10 Mart 2024 Pazar

Halime Çavuş Kadın Bando Takımı Kastamonu / 2024








Ocak ayının ilk haftalarında, arkadaşımla beraber katıldığımız, Koro çalışmasına tam da başlamak üzere iken, Bando takımı kurulduğu ve ilk çalışmaya başlanılacağını, Bando'ya katılan arkadaşlarımızdan haber aldığımızda, Korodan kaçmak ve Bando'ya katılmak için bin bir bahane bulduksa da ilk çalışmaya katılamadık. Çünkü kaçmayı başaramadık.  

Aklımız orada kaldı maalesef ve sonraki ilk çalışmada arkadaşlarımızın arasına dahil olmayı basardık. 


Lise yıllarımda Bando takımındaydım. Trompet çalardım o yıllarda hatta Trompet (Borazan veya Boru) başıydım. Bando takımına dahil olduğumda ilk işim Trompet çalmayı denemek oldu. Ama bende yaş gereği (18.5😁) o nefes  kalmamış, hevesim kaçtı, çalamadım.  Ocak ayından bu yana haftada bir gün çalışmalar, provalar yaptık. İlk hedef 8 Mart Dünya Kadınlar Günüydü. Ve ilk "Resmi Geçişimizi" gerçekleştirdik. ✌



Bando Takımımız, Kastamonu'numuzun ilk Kadın Bando takımı, ve ben bu gruba dahil olarak muhteşem bir gurur yaşadım. 

Asıl konu buna öncülük eden ekip daha doğrusu Girişimci Cesur ve Şahane Kadınlar... 

Halime Çavuş Derneği, Şule Özbay tarafından Kasım 2022de kurulmuş. Birçok alanda faaliyet ve çok etkili çalışmaları olan bir dernek. 

Bence Ata'larına yaraşır cesur Kadınlar topluluğu bu dernek çatısı altında toplanmış ve harika işler çıkartmaktalar. 

Bende bu gruba dahil olabildiğim için gururluyum hem onlar hemde kendi adıma mutluyum. Çünkü biz "Başardık"

Ve işte tamda bu noktada Kastamonu'lu cesur kadınlar demişken, Halime Çavuş kimdir diyelim.

Hakkında


Halime Çavuş, Soyadı Kanunu'ndan sonra Halime Kocabıyık, Türk Kurtuluş Savaşı sırasında milis güçlerin arasına erkek kılığında katılan bir Türk kadınıdır. 1898 yılında Kastamonu'ya bağlı Duruçay köyünde doğdu. Babası ve annesi istememesine rağmen Türk Kurtuluş Savaşı'na katılmak istedi. Vikipedi



(bu post ile minicik bir hatırlatma ekledimse de sonraki ilk post hazırlığım hayatı üzerine olacak)













Sevgilerimle...



2 yorum:

  1. Kalemine,eline,diline,yüreğine sağlık canım.Çok güzel bir yazı olmuş yine.

    YanıtlaSil


GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR! Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum... Google hesabı olmayan arkadaşlar yorumlama biçiminden anonimi işaretleyerek isimlerini bırakıp yorum yapabilirler.