. emekliyim.com - Geri Dönüsümün Merkezi: Portakal Çiçeklerim

10 Ocak 2024 Çarşamba

Portakal Çiçeklerim

 


Eski yılın son haftasında, Yılbaşı çiçegim çiçeklendi. "Nasılda bilirmiş yeni bir yılın geldigini" diye düşündüm. Mutlu etti beni minigim. Sonrası günlerde bir sohbette çiçegimden bahsedince arkadaşımın Yılbaşı çiçeğini çok sevdiğini öğrendim. O yüzden geçen hafta ona gönderdim, şimdi daha mutluyum.

Portakal en sevdiğim meyvelerden. Meyve yeme özürlüyüm ben. Sevmem ve yemem. Karpuz ve Kavun hiç sevmediklerim. Portakalı öyle çok severim ki, kabuğundan reçel de yaparım, mis gibi koksun diye onları çiçek moduna da sokarım. Geçtiğimiz yıllarda tablo yapmıştım, onu da çok beğenen bir arkadaşıma hediye etmiştim. İyi günlerde kullansınlar. Son yaptığım portakal çiçeklerime, eşimin beni çok seviyor diye arayıp bulduğu İğde kokusu kolonyası döküyorum. Her Haziran İğde ağaçları çiçeklendiğinde resmen mest oluyorum. Bir aralar parfümü varmı acaba diye arandım. Sonra kolonya bulduk. O kısacık sürede yakınımdaki İğde ağaçlarından mini dallar toplar getirir evde vazoya koyarım. Evim mis gibi iğde kokar. Bahçeli evim olsa iğde ağacı doldururdum bahçeme.


















Bu aralar yine kabuk biriktiriyorum. Portakal şekerlemesi yapmak için. Sevgili Baskanım yapmış bile, ondan geldi bu resim. Geçen hafta Şerife'm de kahve yanında bakmıstık tadına, tadı kalmıştı damağımızda.


Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR! Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum... Google hesabı olmayan arkadaşlar yorumlama biçiminden anonimi işaretleyerek isimlerini bırakıp yorum yapabilirler.