. emekliyim.com - Geri Dönüsümün Merkezi: Kırmızı ve Beyaz Lahana Turşu Tarifi // Ben'Den...

14 Kasım 2022 Pazartesi

Kırmızı ve Beyaz Lahana Turşu Tarifi // Ben'Den...


 


Bir tv kanalında tesadüfen yakalayıp izlemistim birkaç sene önce. O zamandan bu yana her kış yapar oldum bu turşuyu. 

Derya Baykal programında, hep yanında olan isim yapmıştı. Sanırım Sibel'di ismi.

Adana işi diye anlattılar. Sülalemin yarısı Adana'lı ama bizimkilerde hiç böyle bir turşu tatmadım, görmedim. Yöresi, kimlerin yaptığı hiç önemli değil. Sayelerinde güzel bir tarif öğrenmiş olmuştum. Bu senede geldi zamanı ve yaptım, sizler için resimlendirdim.

Sadece turşu olarak değerlendirmeyin yaparsanız, yoğurtlu salatası enfes oluyor. Ayrıca domates biber veya kullanabileceğiniz her türlü salata malzemesi bu karışıma çok yakışıyor.

Beyaz lahana, bolca sarımsak, acı biber salçası, zeytinyağı, limon, zerdeçal, isot, sumak, taze yeşillik tüm malzeme.  






Ayrıca kırmızı lahana turşusu yapmak için;

ince kıydığım yarım çay bardağı kaynar suda eritilmiş bir tatlı kaşığı şeker ve birkaç diş sarımsak ile iyice harmanlanmış kırmızı lahanalardan bir kısmınıda kattım bu sene beyaz lahanalara.



















Kırmızı Lahana







6 yorum:

  1. hep imrendim elinden gelenlere ama kendim hiç cesaret edemedim yapmaya. kimbilir ne muhteşem olmuştur. ellerin dert görmesin kuzum

    YanıtlaSil
  2. Figen ablacım dolma tursularim enfes olmuş ve sanada gonderecegim

    YanıtlaSil
  3. Açıklamalar için acil çılgınlara gelmen gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen önce sarımsak ve acı biber salcası temin etmelisin ahahahahaa

      Sil
  4. Harika, ellerine sağlık, afiyetler olsun 🙏🧿

    YanıtlaSil


GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR! Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum... Google hesabı olmayan arkadaşlar yorumlama biçiminden anonimi işaretleyerek isimlerini bırakıp yorum yapabilirler.