. emekliyim.com - Geri Dönüsümün Merkezi: Çullu Yaprak Sarması // Tarifi Ben'den...

23 Temmuz 2022 Cumartesi

Çullu Yaprak Sarması // Tarifi Ben'den...



Berbat bir resim. Affedin... Sonradan aklıma gelmisti kayıt yapmak. Video kaydı yaptım ama resimlendirmek gelmemis aklıma. Üstteki berbat resimde kayıt yapma calısmam sırasında yanlıslıkla olmus sanırım. Neyse ben ayrıntılı anlatayım.
Tosya/Kastamonu usulü yaprak sarması, tamamen olmasada kısmen yöresel 

İç malzemesine gelince iki su bardagı pirinc ile hazırladık. Pirinç çiğ kalacak yani pişirme işi bu aşamada yok. Malzemelerde bildiğimiz sarma veya dolma malzemelerine ek olarak taze taze yesil yesil sogan var. Dilediginiz baharatı ekleyin ben ek olarak cok az zerdecal ekledim. Tüm yesillikler ne dilerseniz ne varsa ekleyin. Güzelce karıstırın ve sarma asamasına gecin. Pişirme aşamasında zeytinyagında salcayı eritip, dolmaların üzerine gezdirin ve öyle pişirin. Bu arada yapraklar bahcemizden :D Video acemice onun icinde kusurumuza bakmayın ama dolmaları bu usul sarın. Gercekten güzel oluyor.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR! Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum... Google hesabı olmayan arkadaşlar yorumlama biçiminden anonimi işaretleyerek isimlerini bırakıp yorum yapabilirler.