. emekliyim.com - Geri Dönüsümün Merkezi: Adabükü Bodrum 2020

2 Ağustos 2020 Pazar

Adabükü Bodrum 2020

Royal Heights - Artev Global

Covid19 korkusu ile yılbasından bu yana yasadıgım sehirde evimden dısarı cok fazla cıkmadım. Birkac market alısverisi, mecburi Banka isleri. Yedi ay boyunca belki yedi kez ancak. Ama Temmuz ayı sonunda Ocak ayından beri görmedigim oglumu görmek icin İstanbul'a ve sonrasında kardesime yardımcı olabilmek icin Bodrum'a gittik.  OMG!!!  Bodrum'u daha önce bir kez görmüstüm. Sevmemistim... Bir dahada tatil icin hic tercih etmemistik ailecek. Bodrum biz orta direk aileler icin fazla. Cok zengin olacaksın cebin para dolu olacak hesabını bilmeyeceksin. Villan veya yazlıgın kesin olacak.

Kapında lüks araban. Hatta denizde teknen olacakki enfes koylarda denize atlayacaksın. Biz karı koca emekli memurlarız. Bütcemiz belli. Yıllardır tatilimiz her yaz mutlaka oldu cünkü ben deniz asıgıyım. Mart ayında baslarım valiz hazırlasamda denize gitsek diye. Bütcemize uygun mini bir arabamız var minicik bagajı olan ama bize yeten. Her yere götürür bizi. Yıllarca calıstıgımız Bankanın kampında tatil yaptık Mersin/Erdemli'de. Lüks olmayan bungalovlarda. Ama ömür boyu tadı damagızda kalan tatiller yasadık. Banka hayatı bitti. Ege'de her yeri gezdik bastan asagı. Didim ve Datca haric. Bu senede tek basına yasam süren kardesim İstanbul'da evinden cıkmadan yasam sürdürdügünden coronalı coronasız, bir karar almis Bodrum'a yerlesmek icin. Yardım istedi bizden birlikte bakınsak oralarda tek olmasam diye. Bizde düstük pesine. Bodrum'da Adabükü'n de kaldık bir hafta. Bir ev kiraladık bir hafta ve o civarda yasam olanaklarına, ev fiyatlarına baktık.

Adabükü bir belde, henüz ilce olamamıs ama yakında olur. Yerlesim alanı cok büyük. Siteler ile doldurmuslar dagı tası. Her yer villa. Enfes bir koy manzarası bir tarafta diger tarafta Tuzla Gölü. Bu göl Flamingo'ları ile ünlü. Biz üç tane anca görebildik fakat bazen camurlu bulanık pis bir görünüme sahip olan göl bazen masmavi görünürken Flamingolar sayesinde pembe bir renge dönüsüyormus. Göremedik...

Flamingo cenneti Tuz Gölü'ne turist akını - Eğitim Ajansı - Eğitim ...

Maalesef göremedik bu güzelligi. Amaa olsunnn Ayasofya ibadete acıldı cok sükür. Onuda yasayamadık biz Bodrum'a gectik İstanbul'da iken olsaydı acılıs keske. Bu tarihlere denk geldiginden not düseyim istedim bu postumda hatıra kalsın, yarınlara... Her neyse üc kızkardes, esim ve Sinem ile birkac kezde olsa denize girebildik. Ben Karadenizliyim ve yüzmeyi Karadeniz'in hırcın dalgalı derin denizlerinde ögrendim. Ama Adabükü denizi korkuttu beni dogrusu. Kaldıgımız dairenin manzarası büyüleyici bir koy görüntüsüydü. Minik bir ada balıkcıların barınagı olarak kullanılmaktaymıs ve bu ada manzaramızın odak noktasıydı. Onun sagında solunda ise Kılıc Balıgı üretim havuzları mevcuttu. Karsıda uzaklarda ise Bodrum. Adabükü Bodrum'a 25 km uzaklıkta bir yerlesim alanı. Her türlü market alısveris alanı mevcut. Ama %90ı sitelerden olusmus. Site ici ve diger iki site ile daha arada bag olusturan tasıma sistemleri olusturulmus. Üc site sahili ve havuzları ile ortak hizmet veriyor. Diger sitede aqua türü havuzlar var ama biz gitmedik. Kaldıgımız evin yanındaki havuz ve spiral kaydıragı bize yetti dogrusu.

Cok yakın civarlarda harika ortamlarda mevcut. Mesela Bogazici'ne bayıldım ben.

Üc kardes yıllardır beraber gezip dolasamamıstık. Dedigim gibi virüse denk
geldik maalesef bu yıl. O yüzden cok kalabalıklara girmedik. İnsanlar maske kullanıyor ama asla fiziki mesafeye dikkat etmiyor. Bunu İstanbul ve Bodrum'da cok net gördük ve yasadık.

Yeniden evimdeyim. Evim CENNETİM... Birde deniz olsaydı memleketimde
Gözüm acık gidecegim bu yüzden bu hayattan. Bu yıl vürus korkusuna tatil yapamadık diyorumda 2021den de cok ümitli degilim dogrusu. Blogevimden uzunca bir süre ayrı kaldıgım belli dimiii, yazdıkca yazdım. Kitapda yazarım ben bu hevesle.