. emekliyim.com - Geri Dönüsümün Merkezi: Ağacını Kesenlerden İntikam Alan Yaşlı Adamın Hikâyesi

10 Haziran 2020 Çarşamba

Ağacını Kesenlerden İntikam Alan Yaşlı Adamın Hikâyesi










Sizi hem hüzünlü hem de tebessüm ettirici bir hikaye ile tanıştırmak istiyoruz: Clyde’in hikayesiyle… Clyde ismi tahmin ettiğiniz üzere herhangi bir insan değil, o sadece bir ağacın adı. Bu isim onun yaşlı sahibi tarafından tam 30 sene önce konmuş. İsmi açıklanmayan ihtiyar ağacı tıpkı kendi çocuğu gibi görmüş, büyütmüş ve emek vermiş. Günler boyunca onun sağlıklı kalması adına bütün detaylarıyla ilgilenmiş. Deyim yerindeyse onu gözünden bile sakınmış. Bu büyük ve yüce sevgi ne yazık ki saf bir kötülükle karşı karşıya gelmek durumunda kalmış. Clyde’in hikayesi de tam olarak burada başlıyor. Belki de bitiyor.

Bir takım rant meraklıları sahibinin yıllar boyunca emek verdiği ihtişamlı ağacı, kimsenin gözünün yaşına bakmaksızın kesmiş. Olay Amerika’nın Kaliforniya eyaletinde gerçekleşti. Ağacın kesilmesini hazmedemeyen sahibi büyük bir travma yaşadı. Günler boyunca bu durumun etkisinden çıkamadı. Yaşlı adamın ismi açıklanmasa da o kendisini bir “aborsit” şeklinde tanımlıyor. Clyde’in sahibi ihtiyar, bu işin sorumlusu olarak o dönemin belediye başkanını işaret ediyordu. Aradan geçen 4 yılın sonunda müthiş bir intikam tasarladı. O belediye başkanına oturup bir mektup kaleme aldı. İşte o mektuptan bazı bölümler:

"Merhaba sevgili belediye başkanı. Bugün doğum ve bedel üstüne özel bir öykü anlatacağım. Bundan tam 4 sene önce Redondo belediyesi, 30 senelik ağacımı kesme kararı aldı. Bu konsey, sizin başkanlığınızda toplandı ve karar yine sizin başkanlığınızın gölgesinde alındı. Bana yaşattığınız acı yetmezmiş gibi bir de ağaç kesimiyle alakalı tüm masrafları da bana ödettiniz. Clyde benim için herhangi bir ağaç değildi.

O benim ailemden bir parça gibiydi. Ve sizler benim ailemden bir can aldınız. Ona henüz bir fideyken emek vermeye başlamıştım. Hayatımın son günlerini onun varlığı sayesinde huzurlu geçiriyordum. Bir baba duygusuyla onunla gurur duyuyordum. Onun kendi ayaklarının üzerinde durması beni onurlandırıyordu. Öldüğümde arkamda bırakacağım hatırayı elimden çaldınız. Şimdi intikam zamanı geldi çattı.

Sizler benim ağacımı kestiğiniz günlerde ben belediye arazinizin çevresine 45 çam, 82 tane de sekoya ağacı diktim. Bu ağaçlar devasa şekilde boy atan ve sağlam kök salan ağaçlardır. Bu mektubu okuduğunuz anlarda o ağaçlar kök salmaya başladı bile. Kısa bir süre sonra boyları 70 metrenin de üzerine çıkacak. Belediyenin kontrolünde olan onlarca dev ağacı kesmek size küçük bir servetle eşdeğer olacak. Hayatımın son döneminde size ağaçlarla dolu güzel bir şehir hediye ediyorum. İyi günler sayın belediye reisi."



Her gün 1 Yeni Bilgi Kaliteli Bilginin Adresi










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR! Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum... Google hesabı olmayan arkadaşlar yorumlama biçiminden anonimi işaretleyerek isimlerini bırakıp yorum yapabilirler.