. emekliyim.com - Geri Dönüsümün Merkezi: Kelebek - Uyku Çiçeği / Oxalis Triangularis / Süs Yoncası

9 Şubat 2020 Pazar

Kelebek - Uyku Çiçeği / Oxalis Triangularis / Süs Yoncası









Bu postu hazırlama sebebim Nalan'ın benim icin özene bezene yetistirip İstanbul dönüsümde bana teslim ettigi MorKelebegimin evime geldikten bir süre sonra hayata küsmesi. Gözümden sakındıgım, gözüm gibi baktıgım tek bir yapraktı. Oysa cosacaktı bir yıgın yaprak verecek, Nalan'da ki anne cicegimiz gibi güzellesecekti. 

Belki bir yıldan fazladır Nalan'ı mahfediyordum hani benim cicegim diye, onun cevabı sabret daha tek bir yaprak sürdü, cogalsın canlansın

Asıl ismi Oxalis triangularis, bizdeki ismi ise Kelebek/Uyku cicegi. Muhtesem bir bitki ve eger onunla ilgili daha cok bilgi isterseniz Nalan'ın Dünyası'na bir ugrayın derim.

Mutlaka Okumalısınız...




Ben cicegimi size anlatayım ama...Burdan sonrası önemli yada bakın burası çok önemli, bir iki hafta öncesi o tek yapragım soldu, bende yıkıldım tam anlamıyla yıkıldım. Sürekli Nalan'ı arayıp ne yapmam gerek bilgiler aldım. Sogugu cok seviyor. Bunu tam olarak bugün ögrendim. Kıyamayıp kapalı olan balkonumdan sıcak olan mutfaga gözümün önüne almıstım. Nalan demisti korkma o sogugu seviyor dısarda kalsın diye ama kıyamadım iste. Neyse cicek soganlı bir bitki. Ümidim bitmemisti. Gözüm hep üstündeydi hala. Ara ara su verip konusuyordum onunla. Hadi kırma beni güzel kelebegim dön hayata diye. Ve bu sabah bir baktım bir yaprak. Aman allahım nasıl bir mutluluk. Hemen Nalan'a resim cekip attım. Birkac dakikalık bir süre resim ve cek at. O arada bir baktım hoppp benim tek yaprak yan yatmıs yıkılmıs serseri. Amannn ben daha cok yıkıldım. Noldu simdi simarık bu havan ne ayy yoksa mutfakmı sıcak geldi sana koss balkona!!! Balkona cıkarttım ve yeniden canlanma hatta dört yaprak olarak acmaca. Ciddi soguksever kelebegim eeee yazın napcazzz. Neyse o zamana cok var benim nazlı morkelebegim iyice canlanır o zamana dek insallahh. 
Unutmamamız gereken bir gercek var. Bitkiseverseniz cicekleriniz sizin icin önemliyse onlarla mutlaka konusun. Ciddi ciddi cocugunuzla esinizle sevdiginizle konusur gibi konusun Öpün, dokunun sevginizi gösterin. Yemin ederim anlıyorlar. Muhtesem bir sey bu... Kücük bir balkonum daha var evimde ve cicek bahcem o balkon. İnanın her sabah balkon kapısını Günaydın Kızlarrr diye seslenerek acıyorum. Onları sulayıp, temizleyip dokunuyorum öpüyorum hepsini. Hayat sevince sevilince güzel.

Sevgiyle Kalın...







7 yorum:

  1. Siklamen de öyledir ya, içeride hemen solar. Telef ettiğim bir kaç tanesinden sonra balkonda kar altında bile mutlu olduğunu fark etmiştim nihayet. Yazın tamamıyla döküyor yapraklarını hava soğuyunca tekrar çıkıyor saksıdan,bu da öyle olabilir. Pek tatlı bir çiçekmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Handancım Sıklamende soguk sever, kelebegimde oyleymis megerse

      Sil
  2. Sabırlı olll..kolayına ölmüyor bu çiçek...Teşekkürler paylaşım için 🥰🥰🥰

    YanıtlaSil
  3. Ah ah.. bana da yetiştiren olsa.. :) gözünüz gibi bakın.. benim için de sevin yapraklarını. Güle güle büyütün. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Momentos yetistirebilirsem senin icinde buyutecegim sözz

      Sil
  4. Aaa bıze de buna mutluluk yoncası denır ))))) bahçede kendılıgınden her sene çıkar bahar geldıgınde ben de aman bahceyı sarmasın dıye dıye kokleyıp atıyorum ayol ))))))

    YanıtlaSil


GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR! Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum... Google hesabı olmayan arkadaşlar yorumlama biçiminden anonimi işaretleyerek isimlerini bırakıp yorum yapabilirler.