. emekliyim.com - Geri Dönüsümün Merkezi: "İdeal Cumhuriyet Köyü"

14 Ocak 2020 Salı

"İdeal Cumhuriyet Köyü"









Sosyal medyanın gözdesi olan 'Çember Evler'in fikir sahibinin kim olduğunu biliyor muydunuz?

Atatürk tasarladı Danimarka uyguladı: İdeal Cumhuriyet Köyü projesinin uygulandığı Brondby Köyü

Dünyada mimari olarak benzersiz şekilde planlanmış çok sayıda kentsel alan var ki, tasarımlarıyla insanların ağzını açık bırakıyor. Tası tarağı toplayıp gitme isteği uyandırıyor. Onlardan birisi de Danimarka'daki Brondby köyü. Sosyal medyanın gözdesi olan 'Çember Evler'in fikir sahibinin Mustafa Kemal Atatürk olduğunu biliyor muydunuz? Atatürk'ün ölmeden önce 1937 yılında tasarladığı Türkiye'yi temelden kalkındırmayı amaçlamış 'İdeal Cumhuriyet Köyü' projesi, Danimarka'nın Brondby şehrinde uygulandı ve tüm dünyaya örnek oldu.








3 yorum:

  1. Bu projeyi biliyordum. Uygulandığından haberim yoktu.

    YanıtlaSil
  2. Atamız biraz daha yaşayıp,yapmak istediklerinin hepsini yapabilseydi, simdi cok daha farklı olurdu herşey.

    YanıtlaSil
  3. Bloguma bıraktığınız yorum sayesinde buldum buraları. Çok farklı ve kendinize has bir blogunuz varmış. Çok beğendim...

    Kullanışlı mıdır bilemiyorum ve köy görselleri çok güzel...

    YanıtlaSil


GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR! Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum... Google hesabı olmayan arkadaşlar yorumlama biçiminden anonimi işaretleyerek isimlerini bırakıp yorum yapabilirler.