. emekliyim.com - Geri Dönüsümün Merkezi: Kastamonu İşi Dokuma Fanila Örnekleri

28 Ağustos 2012 Salı

Kastamonu İşi Dokuma Fanila Örnekleri







                                                          

FANİLA NEDİR?

Fanila; Kastamonu'nun yöresel el dokuma sanatlarından birisidir. Gecmisi hakkında bilinen en önemli bilgi Kurtulus Savası esnasında Ordu'nun iç giyim esyasının Kastamonu fanilalarından karsılandıgıdır. Gecmiste sadece ic giyim olarak kullanılan fanilalar günümüzde dıs giyim olarakda kullanılmaktadır




FANİLANIN ÖZELLİKLERİ:


Kastamonu fanilasının en önemli özelligi sadece %100 pamuk ipliginden iretilmesidir. Bu sayede fanila dört mevsim giyilebilme özelligi kazanır. Kısı vücudu sıcak tutması; yazın ise ter emme özelliginden dolayı tercih edilmektedir. Dikis ve dantelleri ev hanımlarımız tarafından yapılmaktadır.





Tüm bunlara ilave olarak simdilerde dokuma fanilalarımız artık rengarenk; dogrusunu isterseniz ben tatil yörelerine gittigimizde giyiyorum ve meraklı bakıslarla karsılasıyorum ve yöreme ait bu calısmaların ilgi cekmesi beni cok mutlu ediyor :)



1 yorum:

  1. merhaba bloğunuz güzelmiş izleyicinizim:) sizi bloğuma beklerim beğenirseniz izleyicim olmanızıda isterim hoşçakalın:)

    http://suslupuslublog.blogspot.com/

    YanıtlaSil


GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR! Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum... Google hesabı olmayan arkadaşlar yorumlama biçiminden anonimi işaretleyerek isimlerini bırakıp yorum yapabilirler.