. emekliyim.com - Geri Dönüsümün Merkezi: Luma Örgü Teknigini Ögreniyoruz

17 Şubat 2021 Çarşamba

Luma Örgü Teknigini Ögreniyoruz





Luma tekniği denilince sanırım yanlıs anlamalara sebep olmusum. Blok evim ve pinterest üzerinden aldıgım sorular bunu gösteriyor. Özellikle pinterest üzerinden Luma teknigi nedir diye arastıran ve bu teknigi ögrenmek isteyenler icin bu postu tamamen yeniliyorum. 

Luma altta resimde görülen ve bizler icin örgü veya bazı diger teknikleri basitlestirmek icin gelistirilmis akıllı ama basit minik cihazların ismi olan Loom'lardan geliyor. Hemen hepimiz tanıyor ve biliyoruz onları. Ama eskiden karton kesilerek yapıldıgınıda biliyorum bazı motifler icin. Hatta eltimcim bildigin banka kartı ile motifler yapıp şahane bir şal örmüştü kendine.

Yani aslında üst resimde gördügünüz çantanın yapımındaki örgü degil, terlik ve canta üzerindeki (motifler) çiçeklerin tekniginin ismidir Luma teknigi







Lum nedir? (Loom / Lum)

Lum,  motifleri dokumak (örmek) için özel bir cihazdır. Dişlerin veya ipliğin takıldığı (gerildiği) dişlere sahip bir plakaya benzer.


Lum tekniği farklı farklı yapılabilir.


Bununla birlikte, çalışma prensibi aynıdır: özel şemalar yardımıyla, tek tek parçalar lum üzerinde örülür ve daha sonra bitmiş ürün için, tığ ile örme işlemi yapılır. Desen, iplikler sarılarak örülür veya dokunur. 

Desenler kare veya yuvarlak olabilir, desenin şekli buna bağlıdır.


5 yorum:

  1. Güzel bilgiler ama nasıl yapılıyor onu göstermemişsiniz rica etsem gösterirmişsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin için bu postu tamamen yeniledim. Elimde bu cihazlar var, yıllardır deneyecegim fırsat yaratamadım. Yapacak ve ekleyecegim sizin icin buraya söz veriyorum :D

      Sil
  2. Merhabalar bu çanta çok güzel olmuş anlatımın yapar mısınız lütfen 🌹

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar 🌹 bu çanta çok güzel olmuş anlatımın yapar mısınız lütfen 👍👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Video hazırlıgındayım, en kısa zamanda paylasacagım. Tesekkürlerimle...

      Sil


GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR! Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum... Google hesabı olmayan arkadaşlar yorumlama biçiminden anonimi işaretleyerek isimlerini bırakıp yorum yapabilirler.