"SAYFA" KATEGORİSİ ALTINDA; DIY, GERİ DÖNÜSÜM, ESKİ YENİLEME, ÖRGÜ,TAKI, BOYA İSLERİ VE OBJEKTİFİMDEN BÖLÜMLERİNDEKİ PAYLASIMLARIM TAMAMEN BANA AİT OLUP,KENDİ CALISMALARIMDIR...

.

.
.

18 Eylül 2015 Cuma

FAYANS BOYANIRMI?




Bu günlerde banyo fayanslarımı boyama derdindeyim zira banyo fayansları kırmızı yada kırmızıya yakın bir bordo ve sevemedim sevmedim. Bana beyaz olmalı ortam. O yüzdende nasıl değistirebilirim ne yapabilirim arastırmalarındayım. Fayanslar için muhtesem yeni 3D fayanslar var ama zemin için 3D fayanslar buldum hep. Zemin fayanslarını yenilemeyi ileride düsünüyorum onları; simdi benim ilk yapmayı istedigim duvar fayanslarını elden gecirmek


Asagıdaki acıklamaları bir blogda buldum belki sizlerinde isine yarar


Herhangi bir zemin üzerine duvar boyası yapılabilmesi için zeminin emici olması gerekir. (Örneğin: Alçı, beton, sıva, ağaç gibi.) Fayans ise emici bir yüzey olmadığından üzerine boya tutmaz. Boya fayansın üzerine de tutunamaz. 
  • Fayans üstüne boya yapılmadan önce alçı yapılmalıdır. Alçı üzerine 1 kat alçı astarı ya da binder astar uygulandıktan sonra boyama yapılabilir.
  • Bir diğer çözüm ise duvarı emici hale getirebilecek bir astar kullanılmasıdır. Bu astarlar genellikle yapı marketlerde bulunur. (Örnek astar markaları: YKS GISOPAKT, Bauhaus mağazalarında BAUMIT Supergound)
  • Fayans üzerine yapılabilecek bir başka uygulama ise geçiş astarı uygulamasıdır. Fayansın üzeri kalın dişli bir zımpara ile zımparalanır. Üzerindeki toz, kuru veya nemli bir bezle alındıktan sonra 1 kat geçiş astarı (transfer astarı) uygulanır. Astar kuruduktan sonra da boya yapılır.
    Boyama en az iki kat yapılır. Yağlı boya yapılacaksa katlar arasında 24 saat, su bazlı boya yapılacaksa katlar arasında birkaç saat beklenir. Boyanın çatlamaması için fayansların sağlam olması, oynamaması gerekir.

Ayrıca duvar kağıdıda kaplanabilirmis fayans üzerine, bu da güzelmiş :)

Fayans üzerine alçı yaptırarak duvar kağıdınızın yapışmasını sağlayabilirsiniz.
Fayansınız üzerine emici bir zemin oluşturmak için özel astar uygulayabilirsiniz. Bu sayede duvar kağıdınızı fayans üzerine yapıştırabilirsiniz. (Örnek astar markaları: Henkel CT-16, YKS GISOPAKT, Bauhaus mağazalarında BAUMIT Supergound)
Banyo veya mutfakta kullanacağınız duvar kağıdı vinil kaplama olabilir. Bu kağıtlar daha kalındır ve üzeri kaplamalı olduğundan rahatça silinebilir.
Direkt fayans üzerine duvar kağıdı yapıştırmada ısrar ediyorsanız. Kalın ve kaliteli bir duvar kağıdı seçin. Kağıdın arkasına hiç bir boşluk kalmayacak şekilde tamamen yapıştırıcı sürmelisiniz. (Örnek Yapıştırıcılar: Bally, Derby, Pattex Metal-Plastik-Cam, Pattex Deri-Kauçuk-Ahşap, Bison Şeffaf.) Bu yapıştırıcılar kağıda tamamen sürülmezse kağıdın arka kısmında hava boşluğu bırakabilir ve kabarma yapabilir. Yapıştırıcınızı kağıda sürdükten sonra 4 dakika içinde duvar kağıdınızı yapıştırın. Aksi takdirde yapıştırıcı kağıt üzerinde kurur.

1 yorum:

  1. Güzel bir içerik olmuş. Bu konuda biraz eksik var. Sizi de bilgilendirici içeriğinizden dolayı tebrik ediyorum. Elinize sağlık

    YanıtlaSil

HOSGELDİNİZ :)

Yorumlarınız benim için çok önemlidir. Google hesabı olmayan arkadaşlar yorumlama biçiminden anonimi işaretleyerek isimlerini bırakıp yorum yapabilirler.